Organizacije su kompleksne zajednice ljudi sa različitim karakterima, vrijednosnim sustavima i ciljevima. Kada se spoje različite osobnosti i ponašanja, uvijek postoji mogućnost nerazumijevanja, trzavica pa i otvorenih sukoba. Konstruktivno neslaganje oko riješenja određenih problema samo po sebi ne predstavlja problem. Međutim, eskalacija sukoba kroz svađe, podmetanja i promicanje pojedinačnih interesa, gotovo je uvijek razlog raspada timova.
Timski rad je osobito potreban kada se riješavaju kompleksni problemi sa visokom dozom nerazumijevanja uzroka i/ili posljedica određenog problema. Što je problem kompleksniji i nesigurnijeg ishoda, timski rad, tj. udruživanje različitih zaposlenika unutar organizacije, je potrebniji. Jedan od najčešćih razloga zbog kojega nastaju sukobi u timu je neslaganje oko ciljeva i prioriteta u izvršenju zadataka.
Većina sukoba ne nastaje zbog različitih karaktera nego zbog nedovoljne komunikacije među članovima tima.
Zbog loše komunikacije mnogo toga ostaje na pretpostavkama, u kojima pojedini članovi tima ne shvaćaju zadane zadatke ili prioritete na isti način.
Treba poticati sučeljavanje mišljenja, učiti ljude da to mogu činiti bez ljutnje i otvoreno. U timu je potrebna oporba, ali treba prekidati sukobe praćene emocijama.
Kreativne razmirice i različiti pogledi na rješenje problema mogu uroditi itekako inovativnim rješenjima .
Uobičajeni uzroci sukoba u organizaciji su:
- nesuglasne ličnosti
- nesuglasni sustavi vrijednosti
- nejasna radna zaduženja
- ograničeni resursi
- neprikladna komunikacija
- međuovisna radna zaduženja
- nerealna / nejasna pravila i norme

Nema komentara:
Objavi komentar