Pretraži ovaj blog


četvrtak, 14. travnja 2011.

Zašto nastaje sukob u organizaciji?

Organizacije su kompleksne zajednice ljudi sa različitim karakterima, vrijednosnim sustavima i ciljevima. Kada se spoje različite osobnosti i ponašanja, uvijek postoji mogućnost nerazumijevanja, trzavica pa i otvorenih sukoba. Konstruktivno neslaganje oko riješenja određenih problema samo po sebi ne predstavlja problem. Međutim, eskalacija sukoba kroz svađe, podmetanja i promicanje pojedinačnih interesa, gotovo je uvijek  razlog raspada timova. 
Timski rad je osobito potreban kada se riješavaju kompleksni problemi sa visokom dozom nerazumijevanja uzroka i/ili posljedica određenog problema. Što je problem kompleksniji i nesigurnijeg ishoda, timski rad, tj. udruživanje različitih zaposlenika unutar organizacije, je potrebniji. Jedan od najčešćih razloga zbog kojega nastaju sukobi u timu je neslaganje oko ciljeva i prioriteta u izvršenju zadataka
Većina sukoba ne nastaje zbog različitih karaktera nego zbog nedovoljne komunikacije među članovima tima.
Zbog loše komunikacije mnogo toga ostaje na pretpostavkama, u kojima pojedini članovi tima ne shvaćaju zadane zadatke ili prioritete na isti način.
Treba poticati sučeljavanje mišljenja,  učiti ljude da to mogu činiti bez ljutnje  i otvoreno. U timu je potrebna oporba, ali treba prekidati sukobe praćene emocijama.
Kreativne razmirice i različiti pogledi na rješenje problema mogu uroditi itekako inovativnim rješenjima .

Uobičajeni uzroci sukoba u organizaciji su:
-  nesuglasne ličnosti
-  nesuglasni sustavi vrijednosti
-  nejasna radna zaduženja
-  ograničeni resursi
-  neprikladna komunikacija
-  međuovisna radna zaduženja
-  nerealna / nejasna pravila i norme
-  neriješeni / potisnuti prijašnji sukobi.

Nema komentara:

Objavi komentar