Pretraži ovaj blog


četvrtak, 14. travnja 2011.

Stilovi komunikacije


 Submisivni stil ( pasivni) - kada se ljudi ponašaju pasivno, oni gotovo uvijek odustaju od svojih prava, ako se pojavi konflikt između onoga što oni žele i onoga što želi netko drugi. Oni drugim ljudima ne otkrivaju svoje osjećaje i misli. Često ne dobivaju što žele te osjećaju ljutnju prema drugima ili depresiju.
       Osoba submisivnog stila komunicira :
- izbjegava raspravu
-  većinom šuti ili puno priča, a pri tome ne kaže svoje mišljenje
-  ne izražava svoje mišljenje, nego ponavlja tuđe
-  brzo priznaje svoju pogrešku i često se ispričava
-  govori tiho, ne podiže glas
-  većinu vremena ne gleda u oči
-  smiješi se i stalno klima glavom
Agresivni stil - kad se ljudi u interakcijama ponašaju agresivno, oni se često zalažu za svoja vlastita prava, ali ignoriraju prava drugih ljudi. Oni trenutno postižu svoje kratkoročne ciljeve, a njihovi su dugoročni ciljevi u većoj mjeri pod negativnim utjecajem.S obzirom na to da dolaze do svojih ciljeva na "tuđi račun", često tako stvaraju neprijatelje. Također, često se drugi ljudi ljute na njih ili im nešto zamjeraju.
     Osoba agresivnog stila komunicira :
     -  zahtjeva i naređuje (nema molim i hvala)
 -  optužuje i krivi druge
 -  ne priznaje svoje pogreške
 -  usmjerena na osobu a ne na ponašanje osobe
 -  ne sluša i prekida
 -  glasno govori
 -  agresivna gestikulacija
 -  zuri u sugovornika
 -  stavlja pred sebe obavezu da pod svaku cijenu mora dobiti ono što želi

Asertivni stil- kad se ljudi ponašaju asertivno, oni odlučuju koji su njihovi ciljevi, planiraju najefikasniji način za dogovor s ljudima u interakciji i ponašaju se u skladu s planom. Asertivna osoba ponaša se na način koji najbolje odgovara situaciji (a ne uvijek na isti automatski način) te se općenito bolje osjeća vezano za svoje akcije.

Osoba asertivnog stila komunicira
 -  zna aktivno slušati
 -  poštuje druge i to traži za sebe
 -  jasno, konkretno i direktno govori – ne okoliša
 -  iskazuje svoja očekivanja i osjećaje
 -  pozitivo izriče prigovore (kritiku)
 -  zna pohvaliti druge
 -  preuzima odgovornost za svoje riječi i djela
 -  spreman/na je ispričati se kad pogriješi
 -  zna se kontrolirati (svoje negativne osjećaje)
 -  gleda u oči i pokazuje osjećaje
 -  glas prilagođen situaciji


Nema komentara:

Objavi komentar