Pretraži ovaj blog


utorak, 12. travnja 2011.

Komunikacijski stil - ASERTIVNOST

Čovjek je društveno biće, za njegov osobni rast i razvoj su vrlo važni adekvatni interpersonalni odnosi. Budući da kvaliteta interpersonalnih odnosa ovisi o komunikacijskim vještinama osoba, posvetit ćemo pažnju asertivnosti – ključu uspješne komunikacije. Asertivnost je riječ koja još nema svoju hrvatsku varijantu, no
kao pojava, asertivnost je svakako prisutna bez obzira na riječ i prevođenje. Može se definirati kao borba za svoja prava. Asertivnost podrazumijeva iskazivanje osjećaja, mišljenja, potreba bez ignoriranja ili povrijeđivanja mišljenja, osjećaja i potrebe drugih. Asertivnost znači držati se čvrsto onoga što želite, navodeći jasno svoje potrebe 
Može se reći da je asertivnost nužna vještina za zdravo funkcioniranje kako pojedinca tako i organizacije.


Djelovati tako da unapređujem svoj ugled i samopoštovanje, sve dok time ne ugrožavam prava drugih
Tražiti ono što želim
Izreći svoje ideje
Na svoje osjećaje bez obzira da li su pozitivna ili negativna
Griješiti
Pokušati ponovo
Predomisliti se
Biti tretiran s poštovanjem
Reći "NE"
Žaliti se kad nešto nije pošteno
Biti ponosan  na sebe i svoje uspjehe

 Više možete naći u literaturi:
Lamza – Maronić, M., Glavaš, J.: Poslovno komuniciranje, Studio HS Internet,  Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2008

Nema komentara:

Objavi komentar