Čovjek je društveno biće, za njegov osobni rast i razvoj su vrlo važni adekvatni interpersonalni odnosi. Budući da kvaliteta interpersonalnih odnosa ovisi o komunikacijskim vještinama osoba, posvetit ćemo pažnju asertivnosti – ključu uspješne komunikacije. Asertivnost je riječ koja još nema svoju hrvatsku varijantu, no
kao pojava, asertivnost je svakako prisutna bez obzira na riječ i prevođenje. Može se definirati kao borba za svoja prava. Asertivnost podrazumijeva iskazivanje osjećaja, mišljenja, potreba bez ignoriranja ili povrijeđivanja mišljenja, osjećaja i potrebe drugih. Asertivnost znači držati se čvrsto onoga što želite, navodeći jasno svoje potrebe
Može se reći da je asertivnost nužna vještina za zdravo funkcioniranje kako pojedinca tako i organizacije.
❖ Djelovati tako da unapređujem svoj ugled i samopoštovanje, sve dok time ne ugrožavam prava drugih
❖ Tražiti ono što želim
❖ Izreći svoje ideje
❖ Na svoje osjećaje bez obzira da li su pozitivna ili negativna
❖ Griješiti
❖ Pokušati ponovo
❖ Predomisliti se
❖ Biti tretiran s poštovanjem
❖ Reći "NE"
❖ Žaliti se kad nešto nije pošteno
❖ Biti ponosan na sebe i svoje uspjehe
Više možete naći u literaturi:
Lamza – Maronić, M., Glavaš, J.: Poslovno komuniciranje, Studio HS Internet, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2008
Više možete naći u literaturi:
Lamza – Maronić, M., Glavaš, J.: Poslovno komuniciranje, Studio HS Internet, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2008
Nema komentara:
Objavi komentar